Internetowy Sklep Zoologiczny Zoopers | zoopers.pl

Regulamin

1. Przedsiębiorca
1.1. Właścicielem i prowadzącym sklep internetowy, działający pod adresem zoopers.pl jest firma Zoopers Sp. z o.o. ul. Bokserska 64, 02-690 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców pod numerem, REGON 52435270400000, NIP 5214003895
2. Zasady działania sklepu internetowego Zoopers
2.1. Zoopers prowadzi sprzedaż towarów poprzez zorganizowany sklep internetowy za pośrednictwem sieci Internet. W sprzedaży znajdują się towary dostępne w ramach sieci dystrybucyjnej Zoopers
3. Zamawianie towarów
3.1. Zamówienia przyjmowane są poprzez stronę internetową zoopers.pl
3.2. Towary w sklepie internetowym są szczegółowo oznaczone. Na stronie internetowej znajdują się informacje o właściwościach towaru, jego cenie, składzie itp.
3.3. Klient zamawiając towar dokonuje jego wyboru, w sposób właściwy dla danej rzeczy, określając w szczególności wagę, a w razie potrzeby podając także inne specyficzne informacje oraz liczbę sztuk zamawianych towarów.
4. Jak kupować w sklepie internetowym – szczegółowa instrukcja
4.1. Po wybraniu przez Klienta towaru, należy kliknąć ikonę „DODAJ DO KOSZYKA”.
4.2. Produkt zostaje przeniesiony do koszyka, który jest widoczny po kliknięciu na ikonę koszyka w pasku u góry strony. Przejść do koszyka można poprzez wybranie przycisku ikony koszyka, który uruchamia stronę pokazującą wszystkie produkty, które się w nim znajdują.
4.3. Po wybraniu opcji "Przejdź do realizacji zamówienia”, uruchomi się strona, gdzie należy wprowadzić dane niezbędne do zalogowania się bądź rejestracji konta na stronie.
4.4. Przez zalogowanie Klient uzyskuje dostęp do dodatkowych opcji takich jak: historia zamówień, możliwość sprawdzenia, na jakim etapie jest ostatnie, złożone zamówienie, zapamiętanie adresów wysyłek, możliwość otrzymywania aktualnych informacji o produktach ze sklepu.
4.5. Po wybraniu adresu i sposobu dostawy, należy wybrać sposób płatności.
4.6. Klient ma możliwość wybrania sposobu płatności online (płatność kartą płatniczą lub przelew poprzez serwis PayU), przelewu tradycyjnego lub opłacenia przesyłki przy odbiorze. Po wybraniu sposobu dostawy, a jeśli Klient wybrał płatność online, także po dokonaniu płatności poprzez serwis PayU, Klient przekierowany jest do strony, z której może kontynuować zakupy lub przejść do podsumowania zamówienia.
Uwaga: W przypadku wybrania jako formy płatności za towar płatności online (przelew lub płatność kartą płatniczą przez system PayU), dyspozycję płatności należy zrealizować bezpośrednio po złożeniu zamówienia. W przypadku nieotrzymania płatności na rachunek Zoopers lub podmiotów pośredniczących w transakcji (serwisu PayU), zamówienie nie jest uznawane za prawidłowo złożone, umowa nie zostanie zawarta, a zamówienie nie zostanie zrealizowane. W takiej sytuacji można powtórnie złożyć zamówienie.
4.7. Przed finalizacją zamówienia Klient potwierdza wprowadzone dane : wybrane produkty, adres dostawy oraz sposób płatności.
4.8. Na każdym etapie składania zamówienia, do czasu dokonania płatności, można anulować zamówienie zaprzestając przechodzenia kolejnych kroków i wychodząc z podstrony służącej do składania zamówień. Można to zrobić na kilka sposobów: np. klikając w ikonkę służącą do powrotu na poprzednią stronę lub klikając na dowolną podstronę (albo produkt) znajdujący się na stronie zoopers.pl. Zamówienie, którego proces składania nie zostanie doprowadzony przez Klienta do końca nie zostanie zrealizowane.
4.9. E-mail potwierdzający wpłynięcie zamówienia Klienta zostanie wysłany na adres e-mailowy podany w danych logowania. W treści wiadomości e-mail Klient otrzyma zindywidualizowany numer zamówienia, którego podanie umożliwia m.in. ustalenie stanu realizacji zamówienia.
4.10. Zoopers może kontaktować się z Klientem na podany przez Klienta adres e-mail lub telefonicznie, w celu wyjaśnienia wątpliwości, potwierdzenia złożenia zamówienia lub w innych kwestiach związanych z realizacją zamówienia.
5. Ceny
5.1. Ceny na stronie podawane w złotych polskich są cenami brutto, zawierają podatek VAT. Do ceny towaru należy doliczyć koszt przesyłki, którego wysokość uzależniona jest od wybranej formy dostawy i płatności. Cena podana na stronie w chwili składania zamówienia jest ceną ostateczną, wiążącą Klienta. Po złożeniu zamówienia cena zamówionych towarów nie zmieni się, niezależnie od wprowadzonych przez Zoopers zmian cen lub rozpoczętych akcji promocyjnych lub wyprzedażowych.
5.2. Zoopers  zastrzega sobie prawo zmiany cen towarów znajdujących się w sklepie internetowym, wprowadzania nowych towarów do sprzedaży, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na stronach sklepu, bądź wprowadzania w nich zmian zgodnie z normami kodeksu cywilnego oraz innych ustaw.
6. Dostępność zamówionych towarów
6.1. Wszystkie towary sprzedawane w sklepie internetowym są towarami dostępnymi. W wyjątkowych sytuacjach np. w przypadku równoczesnego złożenia zamówienia na ten sam towar przez wielu Klientów, może zdarzyć się, że towar nie będzie dostępny. W takiej sytuacji Klient zostanie poinformowany o braku możliwości zrealizowania zamówienia. W karcie produktu udostępniana jest Klientom informacja o pełnym zakresie rozmiarów i/lub wag produktów– rozmiary i/lub wagi aktualnie niedostępne również znajdują się na tej liście, jednakże są wyraźnie oznaczone innym niż rozmiary i/lub wagi dostępne kolorem. Produktu w rozmiarze i/lub wadze niedostępnej nie można dodać do koszyka.
7. Realizacja niepełnego zamówienia
7.1. W przypadku braku danego towaru w magazynie lub niemożności zrealizowania zamówienia z innego powodu, Klient zostanie poinformowany na adres e-mail o problemach z realizacją zamówienia i możliwych rozwiązaniach (np. częściowa realizacja, pełna realizacja, lecz związane z tym wydłużenie czasu oczekiwania, anulowanie całości zamówienia bez negatywnych skutków dla Klienta). Zamówienie częściowe nie może być zrealizowane, zamówienie jest wycofywane bez negatywnych konsekwencji dla Klienta, a w razie dokonania przez niego płatności – kwoty uiszczone zostaną zwrócone. Jeśli Klient chce, by zamówienie było zrealizowane – należy je ponownie złożyć i opłacić.
7.2 Zwrot płatności
Zoopers w przypadku niemożności zrealizowania zamówienia ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia odstąpienia od umowy, bądź anulowania zamówienia, zwrócić Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy.
8. Sposób odbioru zamówienia i czas realizacji zamówienia
UWAGA: dostawy towaru realizowane są tylko na terenie Polski: 
8.1. Dostarczaniem zamówień zajmuje się firma kurierska – przewidywany czas dostawy to jeden dzień roboczy od dnia następującego po nadaniu przesyłki. Całkowity termin realizacji zamówienia nie powinien przekroczyć 3 dni roboczych. Rozpoczęcie realizacji zamówienia może zostać opóźnione do momentu zaksięgowania na rachunku bankowym Sklepu kwoty ceny sprzedaży (i ew. kosztów przesyłki), w przypadku wyboru przez Klienta formy płatności jako przedpłaty internetowej (tj. za pomocą serwisu PayU, bądź zwykłym przelewem internetowym).
8.1.1. W wypadku braku dokonania wpłaty za złożone zamówienie po upływie 5 dni roboczych od dnia jego złożenia, sklep Zoopers.pl będzie  anulował izamówienie i usuwał je z systemu. Punkt ten nie dotyczy płatności za pobraniem.

8.2 . Powyższe czasy dostawy obowiązują również przy wyborze : Odbiór osobisty w siedzibie firmy.
8.3. Dowód zakupu jest dostępny do wglądu i pobrania w panelu Moje zamówienia.
9. Formy płatności za zamówienia
9.1. Za pobraniem: zapłata następuje do rąk kuriera przy odbiorze przesyłki kurierskiej.
9.2. Przelew: przelewy, które akceptowane są przez Zoopers, to tzw. szybkie przelewy dokonane przy użyciu serwisu  PayU. Cechą szybkich przelewów jest to, że po wybraniu tej formy płatności Klient zostaje przekierowany na stronę wybranego z listy banku, aby dokonać transferu pieniędzy.
9.3. Karta płatnicza: Klient musi dysponować kartą umożliwiającą dokonywanie płatności w Internecie (o tym czy dana karta spełnia ten warunek należy upewnić się w banku, który wydał kartę). Płatność kartą płatniczą odbywa się za pośrednictwem serwisu PayU.
9.4. Przelew tradycyjny: Klient sam dokonuje płatności za pośrednictwem swojego konta bankowego, z wykorzystaniem danych do przelewu dostarczonych e-mailem przez Zoopers po złożonym zamówieniu.
10. Umowa sprzedaży
10.1. Informacje umieszczone na stronie internetowej sklepu zoopers.com nie stanowią oferty zawarcia umowy w myśl przepisów Kodeksu Cywilnego.
10.2. Umowa może być zawarta w języku polskim.
11. Wykonanie umowy – termin
11.1. W zależności od rodzaju wybranej przez Klienta opcji dostawy ( przy przedpłacie lub za pobraniem), Zoopers zobowiązuje się do przekazania towaru kurierowi w terminie do 2 dni roboczych, od poprawnego złożenia zamówienia lub, w przypadku braku towaru lub niemożliwości zrealizowania zamówienia, do poinformowania Klienta o braku towaru lub niemożliwości zrealizowania zamówienia w takim terminie. Dni robocze liczone są od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem niedziel oraz dni uznanych ustawowo za wolne od pracy.
12. Koszt dostawy
12.1. Dostarczaniem zamówień zajmuje się firma kurierska GLS  oraz Paczka w Ruchu – przewidywany czas dostawy to dwa dni robocze od dnia następującego po nadaniu przesyłki. Całkowity termin realizacji zamówienia nie powinien przekroczyć 3 dni roboczych. Rozpoczęcie realizacji zamówienia może zostać opóźnione do momentu zaksięgowania na rachunku bankowym Sklepu kwoty ceny sprzedaży (i ew. kosztów przesyłki), w przypadku wyboru przez Klienta formy płatności jako przedpłaty internetowej (tj. za pomocą serwisu  PayU, bądź zwykłym przelewem internetowym).
13. Zwrot rzeczy – odstąpienie od umowy
13.1 Prawo odstąpienia od umowy
13.1.1 Klient ma prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy.
13.1.2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, klient może poinformować (Zoopers Sp. z o.o., ul.Bokserska 64, 02-690 Warszawa) o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną). Klient może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
13.1.3. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Klient wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego Klientowi prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
13. 2. Skutki odstąpienia od umowy
13.2.1. W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Klientowi wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o decyzji Klienta o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu przelewu bankowego na rachunek wskazany w formularzu zwrotu.  Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
13.2.2. Klient powinien odesłać lub przekazać Zoopers Sp Z. o.o. rzecz, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Klient odeśle rzecz przed upływem terminu 14 dni. Koszt zwrotny dostawy towaru obciąża Klienta, o ile odstąpienie nie zostało wywołane faktem choćby przejściowej niemożności spełnienia przez Sprzedawcę świadczenia o właściwościach zamówionych przez Klienta
13.2.3. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do umów, w których przedmiot świadczenia:
- to towary mające krótki termin przydatności do użycia lub ulegające szybkiemu zepsuciu;
- to towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względów higienicznych bądź ochrony zdrowia, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
13.3. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
13.4. Formularz odstąpienia od umowy dostępny jest w załączniku na dole strony.
14. Reklamacje
14.1. Sprzedający na podstawie art. 558§1 Kodeksu cywilnego całkowicie wyłącza odpowiedzialność wobec Klientów z tytułu wad fizycznych i prawnych (rękojmia).
14.2. Sprzedający ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta na zasadach określonych w art. 556 Kodeksu cywilnego i kolejnych za wady (rękojmia).
14.3. W przypadku umowy z Konsumentem jeżeli wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od momentu wydania rzeczy, przyjmuje się, że istniała ona w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Konsumenta.
14.3.1. Konsument jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, może złożyć reklamację drogą pocztową na adres Zoopers Sp. z o.o., ul. Bokserska 64, 02-690 Warszawa lub drogą mailową reklamacje@zoopers.pl.
14.3.2. Konsument ma prawo złożyć reklamację w sytuacji otrzymania produktu niezgodnego ze złożonym zamówieniem. Sprzedający ma prawo odmówić pozytywnego rozpatrzenia reklamacji jeśli reklamowany produkt został otwarty lub w istotny sposób naruszony przez Konsumenta.

14.3.3. Możliwe wyniki rozpatrzenia reklamacji to zwrot kosztów towaru oraz jego dostawy, obniżenie kosztu reklamowanego towaru, wymiana towaru na nowy bądź naprawa reklamowanej wady towaru.
14.3.4. Konsument, może zamiast zaproponowanego przez Sprzedającego usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedającego, przy czym przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Konsumenta inny sposób zaspokojenia.
14.4. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
14.5. Sprzedający jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
14.6. Sprzedający może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Konsumenta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów.
14.7. W przypadku, jeżeli rzecz wadliwa została zamontowana, Konsument może żądać od Sprzedającego demontażu i ponownego zamontowania po dokonaniu wymiany na wolną od wad lub usunięciu wady, jednak zobowiązany jest ponieść część związanych z tym kosztów przewyższających cenę rzeczy sprzedanej albo może żądać od Sprzedającego zapłaty części kosztów demontażu i ponownego zamontowania, do wysokości ceny rzeczy sprzedanej. W razie niewykonania obowiązku przez Sprzedającego, Konsument jest upoważniony do dokonania tych czynności na koszt i niebezpieczeństwo Sprzedającego.
14.8. Konsument, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt Sprzedającego dostarczyć rzecz wadliwą na adres reklamacyjny, a jeżeli ze względu na rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania dostarczenie rzeczy przez Konsumenta byłoby nadmiernie utrudnione, Konsument obowiązany jest udostępnić rzecz Sprzedającemu w miejscu, w którym rzecz się znajduje. W razie niewykonania obowiązku przez Sprzedającego Konsument jest upoważniony do odesłania rzeczy na koszt i niebezpieczeństwo Sprzedającego.
14.9. Koszty wymiany lub naprawy ponosi Sprzedający, za wyjątkiem sytuacji opisanej w §14 pkt 14.10 .
14.10. Sprzedający obowiązany jest przyjąć od Konsumenta rzecz wadliwą w razie wymiany rzeczy na wolną od wad lub odstąpienia od umowy.
14.11. Sprzedający w terminie czternastu dni ustosunkuje się do:
-oświadczenia o żądaniu obniżenia ceny;
-oświadczenia o odstąpieniu od umowy;
-żądania wymiany rzeczy na wolną od wad;
-żądania usunięcia wady.
W przeciwnym wypadku uważa się, że uznał za uzasadnione oświadczenie lub żądanie Konsumenta.
14.12. Roszczenie Konsumenta o usunięcie wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady jednak nie wcześniej niż przed upływem dwóch lat od momentu wydania rzeczy Konsumentowi.
15. Postanowienia końcowe
Do każdego zakupionego towaru Klient otrzymuje fakturę dostępną w historii zamówień na koncie Klienta na stronie Zoopers.pl. Zoopers nie ponosi odpowiedzialności za podanie błędnych danych Klienta.
16. Przetwarzanie danych osobowych - polityka prywatności
Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych dostępne są w zakładce Polityka Prywatności
17. Przetwarzanie danych osobowych
Wyrażenie przez Klienta zgody na przetwarzanie przez Zoopers danych osobowych w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. z 2002 r. Dz. U. nr 101 poz. 926 z późn. zm.) jest dobrowolne, jednakże brak zgody na przetwarzanie danych osobowych, uniemożliwia wykonanie umowy i zrealizowanie zamówienia.
18. Przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych
Klient może wyrazić zgodę na przetwarzanie w celach marketingowych swoich danych osobowych w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. z 2002 r. Dz. U. nr 101 poz. 926 z późn. zm.) i ich powierzenie podmiotowi trzeciemu w celu przekazywania Klientowi materiałów reklamowych oraz informacji o akcjach promocyjnych, marketingowych i prowadzącym sklep internetowy – Zoopers.
19. Administrator Danych Osobowych
Administratorem danych osobowych jest Zoopers Sp. z o.o., ul. Bokserska 64, 02-690 Warszawa. Zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych podanie danych osobowych jest dobrowolne, a Klientowi przysługuje prawo wglądu do swoich danych i ich poprawiania, zmiany, jak również żądania ich usunięcia.